Produkcja nagrań @ Nebula Studio - 30/10/2019
2019-10-30
Powiedzieć, że warsztaty z Produkcji Nagrań, które zorganizowaliśmy we współpracy z Andrzejem Dziadkiem, Nebula Studio, Źle i Tanio, oraz muzykami Michałem Lange, Kacprem Budziszewskim, Michałem Piotrowskim i Mateuszem Tomaszewskim, okazały się sukcesem, to nic nie powiedzieć.
Możliwość obserwowania całego procesu pracy nad utworem, począwszy od zdefiniowania samej koncepcji utworu i dostosowania aranżacji, przez dobór i ustawienie mikrofonów, aż po finalną pracę z muzykami wchodzącymi w interakcję z mikrofonami, to doświadczenie, którego przecenić nie sposób.
Jednak najważniejszy okazał się komentarz Andrzeja i samych muzyków, którzy tłumaczyli podstawy swoich decyzji, cierpliwie odpowiadali na pytania uczestników i zwracali uwagę na te subtelności, które decydują o różnicach pomiędzy przeciętną produkcją, a tą wybitną.
Co więcej, mieścimy nie tylko możliwość pracy z najlepszymi fachowcami, ale również korzystania z wyjątkowego zestawu mikrofonów, przygotowanego specjalnie na tę okazję, w tym takich perełek jak: Telefunken Elektroakustik ElaM251e, Telefunken Elektroakustik U47, zestaw bębnowy DC7, Soyuz Microphones 017 Tube, 017 FET, 023 Bomblet, 013M FET, Chandler Limited REDD Mic i TG Mic, trzy sztuki Royer Labs R-121, R-10 oraz Mojave Audio MA301 FET i para MA300 Tube.
Było wspaniale!
Co więcej, była to pierwsza część procesu, którego dalszym ciągiem okazał się, zrealizowany pół roku później, konkurs mikserski wraz z krótkim kursem miksu i masteringu, tym razem współorganizowanym przez Andrzeja Dziadka, Michała Lange oraz Magdalenę Piotrowska ze studia Hear Candy Mastering.
Możliwość obserwowania całego procesu pracy nad utworem, począwszy od zdefiniowania samej koncepcji utworu i dostosowania aranżacji, przez dobór i ustawienie mikrofonów, aż po finalną pracę z muzykami wchodzącymi w interakcję z mikrofonami, to doświadczenie, którego przecenić nie sposób.
Jednak najważniejszy okazał się komentarz Andrzeja i samych muzyków, którzy tłumaczyli podstawy swoich decyzji, cierpliwie odpowiadali na pytania uczestników i zwracali uwagę na te subtelności, które decydują o różnicach pomiędzy przeciętną produkcją, a tą wybitną.
Co więcej, mieścimy nie tylko możliwość pracy z najlepszymi fachowcami, ale również korzystania z wyjątkowego zestawu mikrofonów, przygotowanego specjalnie na tę okazję, w tym takich perełek jak: Telefunken Elektroakustik ElaM251e, Telefunken Elektroakustik U47, zestaw bębnowy DC7, Soyuz Microphones 017 Tube, 017 FET, 023 Bomblet, 013M FET, Chandler Limited REDD Mic i TG Mic, trzy sztuki Royer Labs R-121, R-10 oraz Mojave Audio MA301 FET i para MA300 Tube.
Było wspaniale!
Co więcej, była to pierwsza część procesu, którego dalszym ciągiem okazał się, zrealizowany pół roku później, konkurs mikserski wraz z krótkim kursem miksu i masteringu, tym razem współorganizowanym przez Andrzeja Dziadka, Michała Lange oraz Magdalenę Piotrowska ze studia Hear Candy Mastering.