Zaprojektowany w oparciu o kolejną legendę z późnych lat pięćdziesiątych, ALT-436C to ikona wśród jedno kanałowych, lampowych kompresorów typu „variable-mu”, z dopasowanym na stałe atakiem. Bedąc trzecią generacją serii kompresorów, które były szeroko modyfikowane przez inżynierów dźwięku, ten początkowo niedrogi, a teraz legendarny już kompresor z odpowiednio dobranym zakresem regulowanym potencjometrami Threshold oraz Release, może być bardzo pomocny podczas obróbki ścieżek gitar basowych, wokalnych, czy smyczków, a nawet brzmień syntezatorowych.
Uwielbiany przez realizatorów już od czasów The Beatles, w czasach kiedy muzyka POP nie brzmiała sterylnie i zimno, ten kompresor jest jedną z odpowiedzi dlaczego tak było.
Teraz nadszedł czas żebyś Ty odkrył to brzmienie!
Stay-Levin
Ascetyczny design, epicki wygląd i masywne brzmienie – taki jest właśnie kompresor Stay-Levin, który swoim charakterystycznym, na swój sposób koloryzującym brzmieniem ukształtował brzmienie amerykańskiej klasyki z lat 60. Jeżeli potrzebujesz tej lampowo brzmiącej kompresji w swoich aktualnych nagraniach, która nada im ten niezbędny, analogowy sznyt, to wykorzystując prosty w obsłudze panel, zawierający tylko dwa potencjometry i dwa przełączniki, szybko osiągniesz zamierzony cel.
Pomimo swojej prostoty, szeroki zakres pracy potencjometrów poradzi sobie z polepszeniem brzmienia zarówno ścieżek wokalnych, jak i gitar akustycznych, czy syntezatorowych brzmień typu „lead”, a dodając tej charakterystycznej kompresji do śladów basu czy perkusji, spowodujesz, ze ich brzmienie od razu urośnie i zacznie wychodzić z głośników!
Stay-Levin to kompresja vintage w swoim najlepszym wydaniu, teraz dostępna w domenie efektów FPGA!
VCA160
Ten kompresor łączy klasyczny sound, doskonały licznik(?) i łatwość obsługi. Z jego pomocą uzyskasz zarówno kompresję typu „brick wall”, jak i subtelne podbicie, ponieważ został zaprojektowany tak, aby zachować charakter zarówno wyrazistej kompresji, jak i tej delikatnie brzmiącej typu „low ratio”. Ten szybki i solidny kompresor w stylu VCA, sprawdzi się świetnie kontrolując wokale, gitarę basową lub indywidualne ślady perkusji bębny.
Podczas użycia z agresywnymi, pełnymi transjentów dźwiękami, takimi jak bęben taktowy, czy bas, szybka odpowiedź VCA160 pozwoli uzyskać ten klasyczny cios i uderzenie, często określane mianem „thwack”, które uczyniło to urządzenie wyjątkowym.
Za brzmienie tego sprzętowego kompresora, który zainspirował projektantów Antelope Audio, odpowiadała nieprodukowana już od dawna lampa typu „dual variable-mu”. Teraz ten szybko reagujący kompresor, może być znowu używany do wszystkiego zaczynając od wokali, przez gitarowe solówki, linie basu i perkusję, a kończąc na nałożeniu go na cały miks.
Jeżeli chcesz wygładzić brzmienie, albo zastosować kompresję typu „flat-out”, to powinieneś zainteresować się tym kompresorem, który bez problemu uwypukli transjenty bębnów lub podbije partie wokalne na tle gęstego miksu.
X903
Ten kultowy kompresor doda odpowiednią ilość analogowego brzmienia i ciosu, tak niezbędnego w nagraniach, a dzięki inteligentnej funkcji „RMS detection”, brzmienie Twoich ścieżek uzyska ten high-end’owy, ale wciąż autentycznie brzmiący sznyt, wprowadzany przez analogową kompresję i odpowiedni limiting.
Z kolei używając funkcji „Negative Ratio”, opanujesz wychylenia transjentów, uzyskując efekt „przeciągania”, dzięki któremu X903 zabrzmi realistycznie i udowodni swoje możliwości w zakresie kształtowania dynamiki nagrań.
Gyraf Gyratec X
Ten lampowo brzmiący kompresor stereo, typu „vari-mu”, wykorzystujący technologię wczesnych limiterów jest często wybierany ze względu na swoją szybką odpowiedź. Dzięki gładkiej pracy flitra górno-przepustowego, umożliwi solidną kompresję niskiego dołu pasma, jednak bez jego zanieczyszczania, co świetnie sprawdzi się podczas połączenia go z innymi kompresorami z rosnącej listy efektów vintage proponowanych przez firmę Antelope Audio, która jest dumna z tego, że jako pierwsza może przedstawić symulację tego urządzenia!
FET-A76
Kompresja bazująca na układzie FET (Field Effect Transistor), która od czasów jego wynalezienia w celu wzmocnienia sygnału niektórych mikrofonów, zastępując wcześniej używane do tego lampy próżniowe, stała się podstawą pracy studyjnej w późnych latach sześćdziesiątych. Antelope FET-A76 zapewnia wszystkie niuanse klasycznego kompresora FET i tak samo może być używany nie tylko do kontroli dynamiki i kształtowania tonu, ale również umożliwia dodanie charakterystycznego ciosu i prezencji do każdego sygnału przechodzącego przez jego obwód.
Odzwierciedlając oryginalny, intujcyjny w obsłudze panel, FET-A76 udostępnia kontrolę zakresu wysterowania (Gain) wejścia i wyjścia oraz 4-pozycyjny przełącznik Ratio, z ukrytym trybem „all buttons” dla bardziej agresywnej kompresji.
Ścieżki wokalne, gitara basowa, czy kompresja całej szyny – FET A76 spełni się w tym doskonale, sprawdzając się również w połączeniu z różnymi modelami korektorów z serii FPGA przygotowanych przez Antelope Audio, w tym niedawno opublikowanego BAE Audio 1073.
Antelope FeedForward Compressor
Dostępny we wszystkich interfejsach Antelope Audio, wyposażony w niezbędne podczas kompresji sygnału potencjometry Threshold, Ratio, Attack, Release i Knee Control oraz dodatkowe funkcje ukrytego menu, Antelope FeedForward Compressor oferuje spore możliwości wyboru kompresji „Peak/RMS”
Pomimo niewielkich rozmiarów, skompresuje sygnał, tak jak duże analogowe urządzenia!