Antelope Audio FPGA: emulacje legendarnych korektorów
Zapomnij o przepłacaniu za efekty
One często brzmią płasko i bezbarwnie oraz mogą być sporym obciążeniem dla Twojego komputera. Efekty FPGA przenoszą rzeczywistość audio na zupełnie inny poziom, ponieważ brzmią, zachowują się i sprawiają wrażenie korzystania z prawdziwego sprzętu. Dlaczego? Bo to jest prawdziwy sprzęt!
Poniżej przeczytasz o niektórych emulacjach opartych na legendarnych, analogowych korektorach:
VEQ-55B
Ten popularny w latach 60 i 70 korektor, stał się inspiracją dla inżynierów firmy Antelope, którzy stworzyli bardzo przydatne narzędzie, udostępniające realizatorowi cztery niezależne od siebie pasma, które umożliwiają podbicie lub obcięcie sygnału o 12 dB. Dodatkowo, wysokie i niskie częstotliwości, mogą być przełączane pomiędzy charakterystyką typu dzwonkową "bell" oraz półkową "shelf".
Muzykalność urządzenia zapewnia flitr Q, odpowiednio dobrany dla każdej z częstotliwości - od delikatnej zmiany sygnału, do agresywnego podbicia lub obcięcia pasma. Sąsiadujące ze sobą pasma EQ, dają możliwość nakładania się na siebie częstotliwości, co umożliwia uzyskanie zaawansowanego działania krzywych i szybkie odnalezienie poszukiwanego brzmienia.
Podobnie jak w innych symulacjach Antelope z serii FPGA (Field Programmable Gate Array), charakterystyka klasycznych układów została odtworzona z dbałością o szczegóły, żeby uwydatnić ich bogaty, analogowy charakter w Twoich nagraniach.
VEQ-STU 089
Przypominający nieco semi-parametryczny korektor firmy Pultec, ten “channel-strip” jest prostym, ale efektywnym narzędziem, udostępniającym dwa różne filtry oraz potencjometr prezencji, ułatwiający dobranie odpowiedniej częstotliwości.
Ten korektor zapewni Ci szybką edycję, a jego ascetyczny, ale skuteczny zestaw suwaków i potencjometrów zagwarantuje ciepły, analogowy sound, zwłaszcza podczas obróbki brzmienia perkusji
VEQ-STU 900
Ten użyteczny 4-zakresowy, semi-parametryczny EQ powstał na bazie jednej z najlepiej brzmiących konsolet. Wyposażony w działające w szerokim spektrum potencjometry cut/boost, możliwość przełączania pomiędzy charakterystyką dzwonkową "bell", a półkową "shelf" dla wysokich i niskich częstotliwości oraz flitr “Q” dla zakresu LMF/HMF, umożliwia ekstremalne kształtowanie sygnału, ale co ważne, bez jego deformacji.
Tłuste, niskie częstotliwości i delikatny środek od razu przywiodą na myśl konstrukcje Pultec czy SSL.
VEQ HA32C
Zainspirowany jednym z najlepiej brzmiących 4-zakresowych korektorów, VEQ HA32C może z powodzeniem zostać wykorzystany przy obróbce ścieżek wokalnych, gitar elektrycznych, basu czy perkusji.
Intensywny środek, tłusty i konkretny dół oraz gładka góra - ten EQ sprawdzi się wszędzie!
BAE 1023
Ulepszony klasyk? Teraz to możliwe! BAE 1023, zainspirowany legendarnym korektorem BAE 1073, udostępnia bardziej rozbudowaną sekcję środkowych i wysokich częstotliwości. Teraz możesz uzyskać naturalnie brzmiący, analogowy sound dzięki dodanej możliwości ustawienia trybu "mid-bell curve" działającego przeciwnie do trybu charakterystyki półkowej "shelf", w nachodzących na nie niskich i wysokich częstotliwościach.
Dodatkowo wysokie częstotliwości mogą być obcięte/podbite w trybie półkowym "shelf" w momencie, kiedy środek zaczyna się przesterowywać.
Poniżej częstotliwości pracy EQ:
Filtr górno-przepustowy - 18dB dla każdej oktawy z możliwością przełączania pomiędzy 45Hz, 70Hz, 160Hz & 360Hz.
Niskie: +/-16dB at 35Hz, 60Hz, 110Hz & 220Hz.
Średnie: +/-12dB or +/-18dB at 160Hz, 270Hz, 360Hz, 510Hz, 700Hz, 1.6k, 3.2k, 4.8k, 7.2k, 8.2k & 10kHz.
Wysokie: +/-16dB at 10kHz, 12kHz, 16kHz, 20kHz & 24kHz.
BAE 1084
Trochę starszy, czy radziej grubszy brat BAE 1023, który da Ci ten masywny dół, którego poszukujesz. Wcześniej raczej skromna możliwość kreowania brzmienia, została w tym korektorze podniesiona na zupełnie inny poziom, dzięki dokładnemu odwzorowaniu tego nieskazitelnego, analogowego układu.
Teraz nawet podbicie w przedziale 220 Hz nie będzie przekładało się na zamulenie pasma. BAE 1084 to jeden z najdokładniejszych i wielofunkcyjnych korektorów. Czy wspominaliśmy o przycisku “Hi-Q”, którym utemperujesz środek pasma?!
Parametry:
4-zakresowy filtr górno-przepustowy – 45Hz, 70Hz, 160Hz & 360Hz
5-zakresowy filtr nisko-przepustowy - 6kHz, 8kHz, 10kHz, 14kHz & 18kHz.
6-pasmowy środek – 350Hz, 700Hz, 1.6kHz, 3.2kHz, 4.8kHz & 7.2kHz.
Charakterystyka półkowa "shelf" dla wysokiego pasma, pracującego w 3 częstotliwościach - 10kHz, 12kHz & 16kHz.
NEU-W492
Ten 4-zakresowy korektor dający analogowy, niemiecki sound i uwielbiany przez masteringowców na całym świecie, stał się inspiracją dla inżynierów Antelope, którym udało się odtworzyć jego wyjątkowy charakter. Prosty w użyciu, NEU-W492 sprawdzi się najlepiej w obróbce środkowych częstotliwości, dodając im ciepło brzmiący, analogowy charakter.
NEU-W495
Tymczasem NEU-W495 został stworzony w oparciu o oryginalny kanał miksera używany w konsoletach masteringowych. Dzięki temu wzmocni bas zupełnie jak analogowy EQ, niespotykany wcześniej we wtyczkach programowych. Może być również używany do wygładzenia środkowych i wysokich częstotliwości.
W końcu każdy potrzebuje elementu analogowej, niemieckiej precyzji w swoim brzmieniu!
NEU-PEV
Zaprojektowany w oparciu o rzadki, produkowany w latach 60 korektor pasywny, NEU-PEV umiejętnie ociepli i doda przestrzeni w środku pasma, oferując jednocześnie możliwość podbicia o 8 dB zakresów pomiędzy 700 Hz, a 5.6 kHz oraz 10 kHz, dzięki odpowiednio zaprojektowanej sekcji “Presence”.
Z kolei filtr górno-przepustowy podbije lub obetnie skrajne punkty pasma, wyciagając to poszukiwane brzmienie vintage na światło dzienne.
VEQ-4K (Black, Brown, Pink, Orange)
Seria VEQ-4K to solidne, analogowe brzmienie uwielbiane przez artystów od ponad 50 lat.
VEQ-4K Black to głośniejszy EQ, z możliwością podbicia/obcięcia sygnału o 18 dB.
VEQ-4K Brown to klasyk wciąż używany przez wielu realizatorów, z 4-zakresowym pasmem, dostrajalnym filtrem “Q” dla środkowych częstotliwości oraz możliowością przełączania pomiędzy charakterystykami Bell/Shelf dla HF/LF z podbiciem/obcięciem o +/- 15dB.
VEQ-4K Pink to sound późnych lat 80, z tym charakterystycznym, szerszym brzmieniem i podbiciem/obcięciem wysterowania powyżej +/- 20 dB
VEQ-4K Orange to wariacja na temat wersji VEQ-4K Brown, która jest wciąż wielkim hitem w Japonii! Brzmieniowo zbliżona do korektora Pultec, z potencjometrami odwzorywującymi lampowe krzywe EQ.
BAE-1073
Jeżeli szukasz tego jedynego brzmienia znanego ze swoich ulubionych nagrań, to teraz już nie musisz, bo BAE 1073 sprosta każdemu wyzwaniu. Muzyka klasyczna, pop, rock, czy hip-hop - to urządzenie zapewni Ci analogowy cios, o którym często słyszałeś w wywiadach z topowymi producentami.
VEQ-HLF
Czasami dwa proste, ale efektywne pokrętła to wszystko czego potrzebujesz - pasywne obcięcie niskich i wysokich częstotliwości w dokładnie dobranych interwałach pasma, doda przestrzeni w Twoim miksie. Zainspirowany legendarnym korektorem Pultec, VEQ-HLF nie da Ci wszystkiego, ale da Ci to czego potrzebujesz - muzycznie brzmiący, analogowy ton!
VEQ-1A
Jeżeli to czytasz, to na pewno interesujesz się historią realizacji dźwięku. Jakieś 60 lat temu, narodził się ten słynny, lampowy korektor, by potem stać się podstawowym wyposażeniem każdego profesjonalnego studia nagrań na świecie. Projektanci Antelope, zainspirowani jego brzmieniem, wzbogacili jego tłuste, prawdziwe brzmienie o kilka dodatkowych funkcji takich jak, jednoczesne obcięcie lub podbicie tej samej częstotliwości.
Masywny bas, delikatna góra i to bogate brzmienie - te pokrętła potrafią ożywić każde nagranie!
VMEQ-5
No dobrze, ale co z dodaniem mocy do środka pasma? Jeżeli właśnie tego szukasz, to VMEQ-5 da Ci dokładnie to i nic więcej. Wokal, gitarowe solówki, werbel czy brzmienia syntezatorowe - ten korektor zapewni Ci natychmiastowe przejście na początek kolejki!
VEQ-55A
Ucieka Ci gdzieś ten sound gitary basowej? Potrzebujesz trochę mięsa w brzmieniu bebnów? VEQ-55A to parametryczny korektor, który teraz rozwiąże wszystkie Twoje problemy. No dobra, może nie będzie wynosić śmieci.
Lang PEQ2
Trzeba przyznać, że ten korektor wyróżnia się w naszej grupie. Zaprojektowany w oparciu o legendarne urządzenie Pultec 1960, umożliwia dobranie różnych i oddzielnych pasm dla podbicia lub obcięcia niskich częstotliwości. Szerokie brzmienie środka pasma, czy zwarte brzmienie górnych i dolnych częstotliwościach - PEQ2 doda blasku zarówno do ścieżek wokalnych, jak i talerzy.
UK-69
Zainspirowany klasyczną brytyjską konstrukcją, używaną w latach 60 i 70 przez wszystkich od The Beatles po Led Zeppelin, UK-69 wzbogaci Twoje nagrania o ten zapierający dech, pełny analogowych niuansów sound.
To jest dobry moment na krótką lekcję angielskiego:
"The bass band is a stepped 50 Hz shelf filter or frequency selectable peak EQ, the treble band is a fixed 10 kHz shelf EQ, and the mid section sports a frequency-selectable peak or notch EQ with 8 frequencies available"
Jeżeli nie masz przy sobie słownika, to po prostu zapnij UK-69 w swoim torze i poczuj tę autentyczną przestrzeń i prezencję!
Parametric EQ
Prosty w obsłudze, perfekcyjny w działaniu - taki właśnie jest autorski, 5-zakresowy korektor parametryczny Antelope Audio, który świetnie sprawdzi się zarówno podczas rejestracji, jak i miksu Twoich nagrań!