Antelope Audio FPGA: emulacje słynnych preampów
Firma Antelope Audio, lider w świecie cyfrowego taktowania audio, ma nową misję - chce zrewolucjonizować świat cyfrowych interfejsów audio. Ich autorski program FPGA (Field Programmable Gate Array) nie tylko gwarantuje najniższą latencję na rynku podczas kreowania i przesyłania wielowarstwowych miksów, ale jednocześnie zapewnia nieograniczone możliwości sprzętowego kreowania brzmienia z wykorzystaniem interfejsów firmy.
Zapomnij o przepłacaniu za efekty
One często brzmią płasko i bezbarwnie oraz mogą być sporym obciążeniem dla Twojego komputera. Efekty FPGA przenoszą rzeczywistość audio na zupełnie inny poziom, ponieważ brzmią, zachowują się i sprawiają wrażenie korzystania z prawdziwego sprzętu. Dlaczego? Bo to jest prawdziwy sprzęt!
Poniżej przeczytasz o niektórych emulacjach słynnych preampów, opartych na analogowych konstrukcjach:
V76
Emulacja wzorowana na legendarnym przedwzmacniaczu mikrofonowym Telefunkena, przybliży Cię do tego charakterystycznego tonu, który zmienił odbiór audycji emitowanych w niemieckich rozgłośniach radiowych w połowie lat 50, aby następnie stać się jednym z kluczowych elementów brzmienia płyt takich gigantów jak The Beatles, Rolling Stones, czy Pink Floyd. Biorąc pod uwagę fakt, że z technicznego i inżynieryjnego punktu widzenia V76 został zbudowany według wysokich jak na te czasy standardów, nie dziwi, że był tak często wykorzystywany w studiach nagraniowych takich wytwórni jak EMI, czy Decca.
Wystarczy kilka chwil w towarzystwie tej wtyczki żeby zrozumieć dlaczego V76 został okrzyknięty mianem Rolls-Royce'a wśród lampowych przedwzmacniaczy mikrofonowych.
Gyraftec Gyratec IX
Tę emulację pokocha każdy, kto ceni głębokie i analogowe brzmienie, z którego słyną produkty duńskiej firmy Gyraf Audio. Budowa preampu G9 opiera się na na lampie wejściowej umożliwiającej zmianę wzmocnienia, stopniu wyjściowym SRPP oraz zestawie potencjometrów kontrolujących te parametry. Dzięki przeniesieniu tego schematu w świat wirtualnych wtyczek oraz zastosowaniu tych samych pokręteł, z łatwością uzyskasz właściwy balans pomiędzy sygnałem wejściowym i wyjściowym. Podobnie jak oryginalna konstrukcja, przygotowana wtyczka została wyposażona w przełącznik zmiany fazy oraz filtr górnoprzepustowy.
Intuicyjny w obsłudze preamp G9 pomoże Ci uzyskać efekt masywnego i odpowiednio nasyconego brzmienia.
BAE 1073
Emulacja powstała w oparciu o modelowy, w pełni analogowy preamp BAE 1073, przyda się podczas rejestracji praktycznie każdego instrumentu. Ten brytyjski klasyk, znany ze swojego ciepłego i muzykalnego brzmienia, sprawdza się zarówno podczas nagrań wokali, elektrycznych gitar, zestawów perkusyjnych, czy syntezatorów. Charakterystyczne brzmienie BAE 1073 odcisnęło piętno na tak niezliczonej ilości nagrań może również dlatego, że ten wzmacniacz po prostu nie może zabrzmieć niewłaściwie.
RD-47
Nie ma chyba realizatora, który nie marzył o tym, żeby mieć w swoim arsenale chociaż jedno z urządzeń znajdujących się niegdyś na wyposażeniu renomowanego studia Abbey Road. RD-47 to autentycznie brzmiąca emulacja jednej z najbardziej znanych lampowych konstrukcji, która zdefiniowłała tembr muzyki lat 60. Ten preamp był używany do wzmocnienia każdego ze stopni toru sygnałowego - mikrofonowych przedwzmacniaczy, liniowych wyjść, wysyłek do innych urządzeń, czy monitorowych wyjść, zapewniajac im ten charakterystyczny, analogowy cios.
Jeżeli chcesz dodać odrobinę agresywnego brzmienia, charakterystycznego dla analogowych urządzeń, to RD-47 na pewno Ci w tym pomoże.
BA-31
Wtyczka oparta na białym kruku wśród wzorcowych przedwzmacniaczy mikrofonowych minionego wieku, rekonstruuje ten oryginalny ton, którego podstawą były odpowiednio dobrane tranzystory germanowe. Ten naładowany do pełna analogowo brzmiącą mocą preamp, zdefiniuje na nowo znaczenie słowa "oldschool" w Twoich nagraniach.