Darmowa dostawa od 1 000,00 zł

Regulamin

WAŻNA WSKAZÓWKA PRZED ZASTOSOWANIEM WZORU REGULAMINU TRUSTED SHOPS!

Przed zastosowaniem poniższego wzoru, przygotowanego w oparciu o przepisy prawa polskiego dla sklepów prowadzących sprzedaż na rynku polskim, należy rozważyć, czy należy dopasować wzór do potrzeb sklepu internetowego. Prosimy o sumienne przestudiowanie powiązanych z wzorem objaśnień zawartych w Podręczniku naszego partnera Trusted Shops, dostępnym dla abonentów biuletynu informacyjnego dla ekspertów po rejestracji na stronie Trusted Shops .

Prosimy uwzględnić, iż stosowanie przykładowych wzorów nie zastępuje doradztwa prawnego oraz konieczności śledzenia zmian zachodzących w przepisach prawnych. Udostępnione przykładowe wzory postanowień tworzone są z możliwie najwyższą starannością. Tym niemniej wszelkie informacje mają jedynie charakter ogólny i nie stanowią doradztwa prawnego. Trusted Shops nie odpowiada za ich kompletność. W sytuacji, gdy istnieje potrzeba uzyskania porady prawnej uwzględniającej indywidualne potrzeby sklepu internetowego, prosimy o kontakt z prawnikiem. Klienci Trusted Shops mogą skorzystać z dodatkowego pakietu ochrony Regulamin z Gwarancją Premium.

Prosimy również uwzględnić, iż wykorzystanie poniższego regulaminu nie uprawnia do korzystania z graficznych i słownych oznaczeń Trusted Shops, takich jak np. "Trusted Shops Guarantee", czy "Trusted Shops Znak jakości z ochroną kupującego" i jakichkolwiek innych mogących wywrzeć wrażenie, iż sklep jest certyfikowanym członkiem Trusted Shops.

Informacje o możliwości korzystania ze znaku jakości, ochrony kupującego i Regulaminu z Gwarancją Premium Trusted Shops można uzyskać dzwoniąc pod numer +48 22 462 6400 lub pisząc na adres sprzedaz@trustedshops.pl .

Trusted Shop

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Musictoolz z 01.06.2020

Uwaga

Przed zastosowaniem poniższego przykładowego wzoru, przygotowanego w oparciu o przepisy prawa polskiego dla sklepów prowadzących sprzedaż na rynku polskim, należy rozważyć, czy nie zachodzi konieczność jego dopasowania do indywidualnych potrzeb sklepu internetowego. Proszę również odpowiednio wypełnić fragmenty oznaczone kolorem żółtym. Wskazówki dotyczące ich prawidłowego wypełnienia zawarte zostały w Podręczniku Trusted Shops. Ostatnia aktualizacja niniejszego wzoru nastąpiła w styczniu 2016 roku.

    1. Definicje

      Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

      1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
      2. Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
      4. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego [nazwa sklepu];
      5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod [adresem], za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
      6. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
      7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy [podmiotem prowadzącym sklep internetowy] a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
      8. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
      9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
      10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
    2. Postanowienia ogólne
      1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: [adres strony internetowej].
      2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
      3. Sklep internetowy, działający pod adresem: https://musictoolz.pl, prowadzony jest przez Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89
      4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności [w zależności od dostępnych możliwości]:
        1. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
        2. warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
        3. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
        4. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
      5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
        1. Google Chrome w wersji    lub nowszej z włączoną obsługą [wskazanie niezbędnych aplikacji, np. aplety Javy], lub
        2. Mozilla Firefox w wersji   lub nowszej z włączoną obsługą […], lub
        3. Microsoft Edge w wersji   lub nowszej z włączoną obsługą […], lub
        4. Opera w wersji   lub nowszej z włączoną obsługą […], lub
        5. Safari w wersji   lub nowszej z włączoną obsługą […], lub
        6. minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768 pikseli.
      6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
      7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
      8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://musictoolz.pl/Regulamin-cterms-pol-18.html oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
    3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
      1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w jego ramach.
      2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
      3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
      4. Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
        1. podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
        2. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
        3. dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89.
      5. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89.
      6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
      7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
        1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
        2. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
        3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
        4. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla [nazwa prowadzącego],
        5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
        6. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
    4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
      1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
      2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://musictoolz.pl, dokonać wyboru [w zależności od profilu danego sklepu można tu wymienić konkretny rodzaj towarów oraz – ewentualnie – także ich specyfikacji – np. wyboru towaru i jego kolorystyki lub wyboru mebli i akcesoriów ogrodowych z oferty Sklepu, itp.], podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
      3. Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
      4. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „np. Zamawiam z obowiązkiem zapłaty lub innego równoznacznie informującego o obowiązku zapłaty” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
      5. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
        1. przedmiotu zamówienia,
        2. jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
        3. wybranej metody płatności,
        4. wybranego sposobu dostawy,
        5. czasu dostawy,
        6. […]
      6. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” . [Dopuszczalne jest zastosowanie innego, równoznacznego sformułowania informującego o obowiązku zapłaty, np. „zamawiam i płacę”]
      7. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
      8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną […], zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
      9. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
      10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
      11. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://musictoolz.pl/Regulamin-cterms-pol-18.html oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
      12. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    5. Dostawa
      1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
      2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską UPS. Koszty dostawy wynoszą 25PLN. Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
      3. Termin realizacji dostawy wynosi od […] do […] dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
    6. Ceny i metody płatności
      1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
      2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
        1. przelewem na numer konta bankowego ING Bank - 80 1750 0012 0000 0000 3759 9743,
        2. płatnością w systemie [ze wskazaniem systemu płatności elektronicznych],
        3. zapłata kartą płatniczą [z podaniem operatorów, których karty są akceptowane oraz informacje o momencie pobrania zapłaty, np. „karta kredytowa zostaje obciążona w momencie wysyłki towaru”],
        4. [inna forma płatności].
Prosimy o wypełnienie zaznaczonych na żółto pól zgodnie z instrukcją na dole strony.
    1. Prawo do odstąpienia od umowy
      1. Wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia 1
      2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas 2 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
      3. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. 3
      4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    2. Skutki odstąpienia od umowy
        1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

      4

      5

      6

Pola z liczbami oznaczonymi kolorem czarnym należy uzupełnić zgodnie z wskazówki zamieszczonymi na dole strony.
  1. Reklamacje dotyczące Towarów
    1. Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
    2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres [adres e-mail]. [Podmiot prowadzący sklep internetowy] zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
    3. Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
  2. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
    1. Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
    2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
    3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Musictoolz sp. z o.o. ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, 02-593 Warszawa, mailowo pod adres office@musictoolz.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
    4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
    5. Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
  3. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
    1. Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    2. W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 a Konsumentem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
    3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89 a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Musictoolz sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chodkiewicza 8, lok. 4U, o numerze KRS: 0000248538, NIP: 5222798685, REGON: 140382303, e-mail: office@musictoolz.pl, tel: +48 22 487 56 89.
    4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Wskazówki do wypełnienia pkt. VII „Prawo do odstąpienia od umowy”:

Konsument dokonujący zakupu w sklepie internetowym musi zostać poinformowany, jeszcze przed złożeniem zamówienia, zarówno o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy, jak i wyjątkowych sytuacjach, w których prawo to jest wyłączone (art. 12 pkt 9 – 12 ustawy o prawach konsumenta). Informacji tych – z wyjątkiem informacji o braku prawa do odstąpienia od umowy – można udzielić za pomocą wzoru pouczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy o prawach konsumenta. Przedsiębiorca, który doręczy konsumentowi prawidłowo wypełnione pouczenie, spełnia obowiązki informacyjne określone w art. 12 ust. 1 pkt 9 - 11 ustawy.

Aby stworzyć poprawną informację o prawie do odstąpienia od umowy, należy zapoznać się z poniższą instrukcją i odpowiednio uzupełnić oznaczone kolorem czarnym w pkt. VII pola 1 2 3 4 5 6

Instrukcja wypełniania

Pole 1 dotyczy ustanowienia odpowiedniego początku biegu terminu na odstąpienie od umowy. W zależności od rodzaju zawieranych w e-sklepie umów, należy uzupełnić w pkt. VII wzoru, pole 1 o odpowiednio wybrany fragment z pogrubioną czcionką.
1 Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie: w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym: „zawarcia umowy.”;
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): „w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.”;
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.”;
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.”;
w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: „w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.”.
Pole 2 należy wypełnić w zależności od dostępnych w sklepie sposobów kontaktu.
2 Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, numer faksu i adres e-mail.
Pole 3 dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorąca udostępnia konsumentowi na stronie e-sklepu możliwość wypełnienia elektronicznego formularza odstąpienia od umowy.
3 Jeżeli umożliwiają Państwo konsumentowi wypełnienie i przesłanie informacji o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na Państwa stronie internetowej, proszę wpisać, co następuje: „Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej [proszę wstawić adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).”.
Pole 4 odnosi się do umów kupna towaru.
4 W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowali Państwo, że odbiorą rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, proszę wpisać, co następuje: „Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.”.
Pole 5 odnosi się do umów kupna towaru. Proszę wybrać odpowiednie dla Państwa sklepu rozwiązanie z każdego z podpunktów a), b) i c).
5 Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową:
proszę wpisać: „Odbierzemy rzecz” lub „Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub … [proszę tutaj wpisać nazwę i pełny adres pocztowy, w przypadku gdy ma to zastosowanie, osoby upoważnionej przez Państwa do odbioru rzeczy], niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.”.
proszę wpisać: „Ponosimy koszty zwrotu rzeczy.”, „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.”;
Jeżeli w przypadku umowy zawieranej na odległość nie oferują Państwo ponoszenia kosztów zwrotu rzeczy, a rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą: „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy: … PLN [proszę wpisać kwotę] .”,
lub jeżeli nie można, rozsądnie oceniając, wcześniej obliczyć kosztów zwrotu rzeczy: „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około … PLN [proszę wpisać kwotę] .”,
lub jeżeli, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, a dostarczono ją do miejsca zamieszkania konsumenta w chwili zawarcia umowy:„Odbioru rzeczy dokonamy na nasz koszt”.
proszę wpisać: „Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.”.
Pole 6 odnosi się wyłącznie do umów świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej.
6 W przypadku umów dotyczących świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub dostarczania energii cieplnej, proszę wpisać, co następuje: „Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub dostarczania wody/gazu/energii elektrycznej/energii cieplnej [niepotrzebne skreślić] przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.”.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel